Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Päivä 11

Paras karkkiresepti

Minä en ole meidän perheen karkkien valmistaja. Sen tehtävän olen suosiolla jättänyt siskolleni. Hän on aivan loistava namien tekijä! Viime vuosina olen itsekin hieman yrittänyt sotkeutua tähän hommaan. Tuloksen on ollut jääsuklaata, riisisuklaata ynnä muita helppoja nameja. Marmeladiakin tuli tehtyä viime vuonna.

Erityisen ylpeä olen siitä että onnistuin tekemään fudgea! Se kun tutuu olevan jotekin "todella vaikeaa". Pari eri yritystä ja molemmat onnistuneet. ei voi siis olla kovin vaativaa, ihan oikeasti. Mutta tämä oli aivan todella helppo toteuttaa, siispä uusintana: 

Fudgea fuskaamalla

1 tölkki kondensoitua maitoa
400 g maitosuklaata
1 rkl vanilijasokeria

Paloittele suklaa ja lisää kaikki aineet samaan astiaan. Aseta astia vesihauteeseen ja sulata suklaa, välillä sekoittaen. Kun suklaa on sulannut siirrä massa leivinpaperilla vuorattuun matalaan vuokaan. Anna jäähtyä jääkaapissa noin tunnin verran ennen leikkaamista. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...