Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

torstai 27. syyskuuta 2012

C niin kuin CD


CD-levyt

Heti kun uskon mieheni psyykkeen kestävä sitä, otan cd-levyni esille. Siis ne lempilevyt. Niitä on muutama, ja lähes joka joulu niiden määrä lisääntyy.

Viime jouluna mietin Michael Bublén joululevyn hankkimista, mutta jostakin syystä se jäi ostamatta. Olen kuunnellut maistiaisia tässä pitkin kesää ja todennut että kun en näe tuota karkkia en oikeastaan pahemmin innostu äänestä. Sen sijaan taidan hankkia Susan Boylen joululevyn. Huomaan aina välillä eksyväni "sinäputkeen" kuuntelemaan hänen ensimmäsitä Idols esiintymistään. Kylmät väreet hän saa aikaan ja ihan mielihyvästä. Joten varmaan se hänen jouluinen CD:sä eksyy hyllyymme tänä vuonna, tuskinpa herra sitä huomaa. En minäkään huomaa kun tietokoneemme ahmii jonkun uuden kovalevyn sisäänsä. Paitsi siitä että imuri samalla tuppaa siirtymään masiinan viereen. Olen varsinainen Sherlock.


Olen hieman yllättynyt siitä miten haasteellinen C oli teistä, minusta tämä oli ihan itsestään selvää, C kun on suhteellisen harvinainen kirjain suomenkielessä. Olisihan minulla täällä kotona nämä 2 C:tä, mutta koska olen päättänyt olla ottamatta heitä tänne mukaan, saavat sitten levyt edustaa joulu C:täni. Oikeassa elämässä nuo kaksi C:täni ovat ne ykköset. Aina ja ikuisesti. 

Tediän ehdotuksenne:

Christmas

No onhan se ihan selvää miksi Christmas edustaisi C:tä joulublogissa. Joulu on Joulu.

Cinnamon

Kaneli on hyvin jouluinen mauste, sen tunnustan. Viime vuonna taisin jo kertoa kanelin myrkyllisyydestä, mutta kertaus on opintojen äiti. Suomessa myydään lähes yksinomaan kassiakanelia joka siis sisältää huomattavan määrän kumariinia verrattuna ceyloninkaneliin. Ceyloninkanelia saa ostaa erikoisliikkeistä, mutta käytännössä kai on mahdotonta sanoa kummasta on kyse kun katselee sitä jauhetta. Kokonaisena ne erottaa toisistaan helposti. Ceyloninkaneli kun on oikeasti kaarnanpalanen (yllä), kassia taas sellainen rulla (alapuolella)

www.wikipedia.com

Celcius asteet

Kommentin mukaan niitä on jouluna aina liian vähän. Olen taas kerran aivan eri mieltä, niitä tuppaa jouluna olemaan liikaa ja saamme nauttia vesisateesta. Minä voisin ilomielin lahjoittaa muutamat plusasteet kesälle ja pitää sellaista 5-10 astetta pakkasen puolella. Ja maassa kuuluu olla sellainen hiihtokelit takaava lumipeite. Silloin on täydellistä! Sellainen postikortti talvipäivä. 

Carol

Joulujaulut tietysti kuuluvat jouluun ja tämähän hieman jopa sivuaa minun CD ajatustani. Alunperin nuo ovat olleet uskonnollisia lauluja ja niitä on laulettu myös pääsiäisenä. Nykyään kyseessä lähinnä joululaulut siis.

Choklad

Minulle eräs hyvin rakas ihminen päätti että C = Chuklaa, sillä S on varattu sille ainoalle oikealle ja jos en siihen kohtaan pistä hänen ehdotustaan hän kuulema vaihtaa DNA:ta. Tai mitä nyt ihminen sitten tekeekään kun sanoo sukulaisuutensa irti. Sopiihan se, en minä hänen sydämestään minnekään katoa kuitenkaan, ei hän minua sieltä häädä. Vaikka vaihtaisikin geenistöään. Mutta lupaan että S ei ole suklaa....Mutta sen minulle rakkaan ihmisen joulusuklaat kyllä kelpaavat edelleen joulupöytään. Puss på dig!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...