Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Appelsiini teemana

Lampaanpaistit saavat levätä kahvikylvyssään yön yli.

Olen kuitenkin tehnyt marinadin valmiiksi, ehtii tuo timjani hieman "kastua". Huomenna on sitten aika marinoida liha hieman toisella tavalla. Saa nähdä mitä tästä tulee, hauskaa minulla ainakin oli kun tein marinadiani. Minulle tuli ihan sangria maku suuhuni kun katselin tuota litkuani. 

Olen päättänyt että tämän vuoden teemana on sitrushedelmät! 

Aikaisempien vuosin tapaan tarjoan sitruunaisia valkosipuliperunoita. Alkuruokaan tulee appelsiinia ja siskoni pashaan kyllä varmaan kuuluu jossakin muodossa appelsiini? Tai jos ei kuulu niin leikitään että siihen kuuluu! Vielä hän ei ole suostunut paljastamaan reseptiään, johtuisikohan sitten siitä että olen ainoa joka vaatii saada sen itselleen? Tosin, mitä minä sillä teen, näin saan valmiin tuotteen pääsiäispöytääni!

Sitrusmarinadi lampaalle

1 dl Marlin karpalo-puolukka sekamehutiivistettä
2 dl vettä
1 dl Rajamäen punaviinietikkaa
2 appelsiinin mehu
2 sitruunan mehu
15 valkosipulinkynttä puristettuna
2 rkl hunajaa
4 rkl kuivattua timjania

Sekoita kaikki aineet keskenään ja kaada lampaanpaistien päälle. Anna marinoitua noin 24 tuntia viileässä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...