Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Kauniita unia

Kävin pitkästä aikaa Ruohonjuuressa ystäväni kanssa.

Ostin sieltä, muun muassa, Clipper'in "Sleep Easy " yrttijuomaa. Clipper on tuotemerkkinä erikoistunut reilun kaupan ja luomutuotteisiin.  Clipper's teet olivat minulle ennestään tuttuja, mutta tämä "nukkumatin houkuttelija" oli minulle uusi tuttavuus.

Juomapussit ovat, kuten Clipperin muissakin minulta löytyvissä pakkauksissa, pakattu ilman "naruja" yhteen isoon pussiin. Eli lusikka on ihan kiva apuväline jos haluaa pussukan pois lämpimästä vedestä ennen kuin juoma on juotu.

Tämä juoma sisältää ruohonjuurisivuston mukaan kanelia, kamomillaa (josta en muuten pidä) rooibosta, sitruunamelissaa, valeriaanaa ja appelsiinimaustetta. Pakkauksessa lukee kamomillan sijaan honeybush

Minä löydän sen appelsiinin maun, muut eivät kyllä minun makuaistiini herätä, mutta ihan miellyttävän makuinen juoma minusta. Väriltään valmis juoma on vaaleanruskeaa.

Olen nyt muutmana iltana taas juonut tätä ja nukkunut kuin tukki. En ole ihan varma johtuuko iltajuomasta vaiko väsymyksestä, mutta ei tuo juoma ainakaan yöunia heikennä. Joten jos on ollut vaikeuksia nukahtaa, käypääkä katsomassa lähikauppanne teehyllyä. Ainakin minä olen Clippers teetä löytänyt ihan kauppojen hyllyiltäkin. 

Kuva Ruohonjuuri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...