Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Vinst!

Posti toi tänään lahjan.

Ja koska vuoden ruotsinkielinen blogiteksti puuttuu ja koska sain voiton "Jul i fjällen" blogin kautta niin vaihdan kieltä.

Tusen tack Emma för den fina kalendern. Den kom idag, hittade fram till ett regnigt Finland, och hämtade genast lite julstämning med sig.

Jag deltog alltså i en utlottning på bloggen Jul i fjällen. Jag brukar sannerligen inte vinna något, men deltar ibland i diverse bloglotterier, mest för att visa att jag läser inläggen. Är lite dålig på att kommentera annars.

Under över alla under, Emmas dotter lyckades välja mig som en av vinnarna. Så nu har jag två julkalendrar i år: en här med luckor i olika storlekar och former, glitter i massor och en bild med barn och djur. Har haft en nästan likadan som liten flicka. Vilken nostalgi! Och sedan scouternas kalender, den är liksom ett måste!

Ännu en dryg vecka, sedan får jag öppna luckor!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...