Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

maanantai 23. tammikuuta 2017

Oppimista

Tämä ystävänpäiväsukka onkin oikea haaste.

Juuri kun olin selvinnyt pitsistä ja kolmesta väristä samaan aikaan niin eteeni isketään 10 uutta kerrosta joissa yhteensä 4 punaista silmukkaa. Jahas? Minä en kyllä ala juoksuttaa lankaa muutaman hassun silmukan takia, varsinkin kun lankani ovat yhtä kaaosta.

Tunsin jonkinasteista mielihyvää kun katkaisin työstä pois tuon vaaleanpunaisen langan ja jatkoin kahdella värillä, sain hieman järjestystä lankasekasortooni.

Neuloin sitten nuo ohjeessa pinkit silmukat valkoisella, jälkikäteen luin että olisivat olleet harmaita, ellei lankaa halua kuljettaa mukana. No, ei hätää, jäivät piiloon kun guruni opetti silmukoiden jäljittelyn. Eikun neula ja lanka käteen ja opetusvideon eteen. Kuinka paljon helmpompaa nykyään onkaan, kun videot ovat muutaman näpäytyksen päässä ihmeteltävissä, minun nuoruudessani mentiin kirjastoon ja yritettiin löytää joku kirja jossa mahdollisesti selitettiin asia.

Jouduin minä tänään opettelemaan silmukoiden sitomisenkin. Siinä saan vielä hetken pähkäillä, mutta pikkuhiljaa.

Nyt jääkin sitten nähtäväksi miten projekti etenee kun pitkähkön tauon jälkeen palaan taas töihin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...