Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

tiistai 15. joulukuuta 2020

Paketointia

 Meillä paketoitiin lahjoja urakalla.

Samoissa tunnelmissa tuntuu Miiskunen olleen Miiskun majassa.  

Viikonloppuna siis pidimme paketointitalkoot partiolaisen kansaa. Tosin partiolainen oli se joka paketoi urakalla, minä autoin muutaman paketin kanssa. Siskoni viettää tänä jouluna miehensä perheen kanssa, joten heidän lahjansa pitää olla valmiina, että saan toimitettua samalla kun haen joulukuusen. Siskonpoikani on huolehtinut että saan kuuseni jouluksi, vaikka heillä ollaan jo siirrytty kestokuuseen. Minä edelleen haluan tuon tuoksuva, aidon, sisälle. 

Yhteen pussiin olen sitten pistänyt äitini luo menevät. Toivon todellakin että Covid-19 ei sotke suunnitelmiamme, vaan voimme viettää yhdessä äidin luona. Ainakin olen toiveikkaana siirtänyt kaikki lahjat yhteen pussiin. 

Vielä pitäisi muutama lahja hankkia, mutta sitten on Korvatunturiavustukset hoidettu. Taitaa pukki tänä vuonna olla sen verran kiireinen, että toimittaa lahjat ennakkoon odottamaan kuusen alle, kun ei se kaikkein pieninkään vietä kanssamme. 


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...