Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

lauantai 24. lokakuuta 2020

Voitto kotiin!

 Ymmärtääkseni emme pärjää ihan loistavasti yleisurheilun maaotteluissa.

Sen sijaan tämän vuoden glögiottelussa veimme, taas, voiton ihan ylivoimaisesti! 

Päätin tänään yllättää äitini. Siispä otin mukaan pullollisen Loimu 2020 glögiä ja suuntasin auton nokan kohti lapsuudenkotiani. Siskoni sattui olemaan siellä, hän oli ollut reipas ja auttanut äitiä puutarhahimmissa, minä vaan juotin glögiä äidille. Siskolleni en tarjonnut. Tosin syy kyllä ennemminkin se että hän oli autolla liikenteessä, kun taas minä olin pyytänyt kuskia tulemaan töistä suoraan mummilaan. Näin sain kyydin kotiin, joten sain sentään itse maistaa!

Äitini piti Blossan minttuglögistä, joten olin hieman huolissani miten Loimu pärjäisi kilpailussa. Itse nyt olin lähes 100% varma siitä että minun maailmassani Loimu voittaa mennen tullen. 

Loimu 2020 makuna on karpalo. Glögi oli hyvää, kuten arvasinkin, maultaan hyvin perinteinen punaviiniglögi. Minusta vaan tuo karpalo olisi saanut maistu paljon enemmän. Siitä se ainut miinuspiste tuotteelle. 

Lignell & Piispasen sivulta muuten huomasin, että marketteihin on ilmestynyt oma Loimunsa: mustikkainen jossa ripaus vadelmaa. Se taitaa olla sitten minun hittituotteeni tänä vuonna! Mustikkaglögi kun on ollut suosikkini. 

Mutta vuosikertglögille, Loimu 2020, 4 joulukuusta. Maaottelutulos: 4-2

2 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta! Vastailin siihen. 🎫

    Mielenkiintoisia glögikokeiluja teillä! Meillä mennään Marlin perusglögillä. Sitä saatan terästää jouluna Hehkuviinillä. ☕️

    VastaaPoista
  2. Kiitos, menen lukemaan.
    Marlin perusglögi on minusta se kaikkein paras, se on arki- ja pyhäjuomana normaalisti, varsinkin jos lapsetkin ovat paikalla. Niin kuin yleensä ovat :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...