Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Kumman kaa?

Kävimme naapurimaan ihmekaupassa.

Oli ihan pakko, sillä sain ystävältäni ihanat adventtikynttilät joille oli pakko löytää kunnon alusta. Halusin ne nimittäin vierekkäin enkä pyöreälle vadille tai edes neliskulmaiselle. Eikä minulla tietenkään ollut sopivaa astiaa niille. Jonkinlainen kaukalokin olisi kelvannut, muttei minulla ollut sellaistakaan.

Olin jo käynyt muutamassa kaupassa, mutten ollut löytänyt mieluisaa astiaa. Olin jo päätynyt vaihtoehtoon pyrexpytty ennen kuin muistin ihmekaupan. Tulivathan kynttilätkin sieltä, missään muualla ei tuotteelle keksittäisi nimeä "Snömys", joten eiköhän ongelmaanikin löytyisi ratkaisu kyseisestä talosta? Nelikirjaiminen kauppa ei pettänyt, taaskaan.

Kotimatkalla ajattelin että koristelisin alustan sammaleella ja kävyillä, mutta enpä nyt sitten tiedä teenkö sittenkään niin. Kaupasta kun tarttui mukaan hieman muutakin, esimerkiksi miniorkkidea:


Sen sijaan emme löytäneet isännän lempituotetta, taitaa olla ensimmäinen kerta kun poistumme kaupasta ilman Ahlgren's bilar pusseja? Siihen löytyy kyllä syykin: Ruotsin suosituin automerkki oli loppuunmyyty. Tai sitten on valmistus lopetettu. Toki kyseisiä nameja olisi saanut, muttei autoina. Lähestyvät joulun kunniaksi autot olivat kuusia! Ahlgrens Bilar Jultillbehör. 

On minulla toinenkin vaihtoehto kynttiläkoristeeksi. Tai sitten hankin oasista ja pistän sammalta ja ruusuja ympärille, isäntä kun on hemmotellut minua neljälläkymmenellä tummanpunaisella. Tämä yksi joutui erilleen koska oli katkennut kotimatkalla.


Joten nyt tarvitsen apuanne. Kumpi versio on parempi? Vai menenkö sittenkin etsimään sammalta metsästä?


2 kommenttia:

  1. Jag tror att värmen inte är bra för blommorna så.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Du har helt rätt i det, men de är så söta :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...