Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

keskiviikko 12. toukokuuta 2021

Perhosia

Perhoset ovat kauniita!

Talven jälkeen paras kevään merkki on sitruunaperhoset! Kun näin Niina Laitisen "Siskoni mun" sukat ensimmäistä kertaa, tiesin että minun on pakko saada kirja jossa ohje on. Siispä pisti mieheni hankkimaan Villasukkien uusi vuosi-kirjan minulle. 

Olen kuitenkin pistänyt itseni langanhankintalakoon, se nyt toimii kohtalaisesti, mutta päätin kuitenkin katsoa mitä löytäisin loputtomasta varastostani. Koska olin Facebook ryhmissä lukenut että ohje on aika kapea, päädyin käyttämään 7 Veljestä Sateenkaari-lankaa ja sen kaveriksi Lauria, jota löysin parikin kerää. Taitavat tulla mummolasta, ne kerät. Paksumpi lanka ja isommat puikoot, sain siis nuo mahtumaan omaan jalkaani. Jouduin tosin jalkaterän kohdalla lopettamaan kuvion hieman ohjetta aiemmin, mutta ei se haittaa. Olen ylpeä sukistani!


Perhosia


Tiedän että Novitan lankoja haukutaan oikein urakalla, mutta minä pidän 7 Veljestä-langasta. Kauheasti ihmiset löytävät keristä solmuja, minulle on kerran osunut kohdalle. Sen sijaan, kun ostin aikoinaan Maijaa, ihastuin sen upeaan punaiseen väriin, löysin kerästä viisi solmua. Tiedän, sattumaa ja huonoa tuuria, mutta minulle jäi huono kuva langasta. Välillä kyllä hieman huvittaa tuo Novitan mollaaminen, kun samaan aikaan ruotsalaisissa neuleryhmissä hehkutetaan samoja Novitan lankoja. Todistaa vaan ettei kukaan ole profeetta omalla maallaan. Jos Novitaa myydään "kaupan omalla" tuotemerkillään kaupassa, sitä kehutaan Novitan lankoja paremmaksi. Tuskin on, jos samalla kehräämöllä tehdään, mutta niin ne mielikuvat vaan vaikuttavat. 

Ville oli muuten ihan kivaa lankaa kutoa, mutta se purkaantuu huomattavasti herkemmin kuin 7 Veljestä. Vähän väliä huomasin nostaneeni vaan muutaman langan koko silmukan sijaan. Ja kerien lankamäärä... Toiseen sukkaan riitti kerä, toisesta sukasta jäi viimeiset 20 kerrosta tekemättä. Ja ei, en ollut jättänyt pidempää langanpätkää alkuun, päinvastoin, olin säästäväinen kun ensimmäiseen sukkaan lanka riitti juuri ja juuri. Onneksi oli 7 Veljestä lankaa laatikostossa ja värikin sen verran lähellä etten huomannut eroa. Sain urakan valmiiksi. 

Resorikin oli erilainen, hieman haastetta siinäkin


Tuo sateenkaari ei ollut paras mahdollinen lanka, väri ei vaihdu kauniisti tässä työssä, mutta silti pidän sukistani. Lämpimäthän nuo ovat, kaksikertaisena 7Veljestä kun toinen väri koko ajan seuraa nurjalla puolella. Ei ihan hetkessä jäädy jalat :)

Odotetaan talvea ja kunnon pakkaskelejä


2 kommenttia:

  1. Tulipas upeat sukat 😃👍 Pitkät ovat niin parhaita ja kuviot plus värit luovat lisää lumoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, itsekin tykkään. Odotan talvea, niin saa oikein kunnolla käyttöön :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...