Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

lauantai 4. joulukuuta 2021

Joulukalenteri 4.12.21

 Bake Christmas Cookies

Kun lapset olivat pieniä, tuli pidettyä piparkakkutalkoot joka vuosi, nyt olen ollut laiskempi, kun ei ole apuleipureita. 

Löysin kuitenkin hauskan reseptin, kun selailin kännykkää kahvitauolla. Ikävä kyllä, minulla ei ole harmainta hajua mikä sivusto oli kyseessä, olen yrittänyt käydä lempisivuillani etsimässä, mutta tuloksetta. 

Idea kuitenkin oli että otetaan valmista piparkakkutaikinaa, minä päädyin lempimerkkiini kun katselin pakastealtaan valikoimaa , mutta näitähän on nykyään vaikka ja mitä tarjolla kaupoissa, gluteenittomista tuoreisiin, taatusti lähes jokaiselle sopiva taikina, jos ei itse jaksa tehdä. 

Lisäksi tarvittiin kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä, mittasuhteista ei mitään käsitystä. 

No, enpä minä yleensäkään kovinkaan orjallisesti seuraa reseptejä, joten tältä pohjalta lähdin toimimaan. 

Piparkakut twistillä

500 g laktoositonta piparkakkutaikinaa

Pirkka Cashew & Karpalo mix

Pilkoo pähkinät ja karpalot pienemmiksi. Kauli taikina hieman ohuemmaksi, levitä pähkinä-karpalomurska pinnalle, minä kaulin ne vielä sisälle taikinaan.


Tee taikinasta tanko, leikkaa kiekkoja ja litistä ne leivinpaperilla vuoratulle uunipellille. Paista 200 asteessa noin 10 min. 

Kyllä näitä kelpaa popsia.

Vielä uunissa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...