Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

tiistai 29. lokakuuta 2013

Aakkoset uudestaan

Aion toistaa viimevuotisen aakkoshaasteeni!

Tosin tänä vuonna etsitään joululuauluja. Eikä tietenkään mitä tahansa lauluja, vaan niitä kaikkein kauneimpia ja ihanimpia. Niitä jotka kuljettavat takaisin siihen tiettyyn maagiseen hetkeen.

Kuten viime vuonnakin, paljastan oman suosikkini heti kun olen saanut vähintään kolme ehdotusta teiltä. Joko tänne kommenttiosioon tai sitten tuonne naamakirjan puolelle.

Ja tiedän, joidenkin mielestä ei vielä ole joululaulusesonki, mutta minä olen kuunnellut niitä jo monta kuukautta! Ja eihän niitä ole pakko kuunnella vieläkään ellei tahdo. Linkit eivät aukea automaattisesti.

Katsotaan oletteko samaa mieltä kanssani. Tosin tunnustan etten vielä ole keksinyt z-ö välille mitään, mutta katsotaan onnistunko siinä ennen kuin pääsemme sinne saakka. Minä ainakin odotan innolla, olen hautonut tätä jo monta kuukautta ja nyt en malta odottaa pidempään. Joulukuussa voi avata kalenterin luukkuja, mutta edessä on koko marraskuu ennen sitä...

A:sta siis lähdemme liikenteeseen, kielivalinta on vapaa: latinakin käy.


4 kommenttia:

  1. All I want for Christmas is You
    ja tietenkin Michael Bublen esittämänä.
    Tätä voisi kuunnella uudelleen ja uudelleen...

    VastaaPoista
  2. Kiitos, ihana tämäkin :)

    VastaaPoista
  3. Himlen i min famn och Mä sydämeeni joulun teen

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...