Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

sunnuntai 10. huhtikuuta 2022

Pariisin taivaan alla

 Pariisin taivaan alla.

Olin ihan innoissani kun aloitin projekti, olen kyllä edelleenkin, mutta: kun on tottunut neulomaan 7 Veljestä langalla, Nalle tuntuu lähinnä ompelulangalta. Ja puikot hammastikulta. 

Olen todella onnellinen, että sain Moreenilte arvostelukappaleen Niina Laitisen Villasukkien valtakunta-kirjan.

https://otava.fi/moreeni/

Niinan mallit ovat upeita...mutta työläitä. Olisihan minun pitänyt se tietää, kun tein Siskoni Mun-sukat itselleni. Ne sentään tein ohjetta paksummalla langalla (sillä seiskaveikallani). Mutta nämä Pariisin taivaan alla ovat menossa pariisifanilleni, sitten kun ne joskus valmistuvat. ja hänen pohkeensa ovat normaalit, joten ohjeen mukaan mennään. 

Olen varmaan purkanut tuon varren kolme kertaa, mutta nyt olen sentään saanut "ensimmäisen sivun" tehtyä. Olen oikeastaan aika ylpeä, alkaa se torni siihen pikkuhiljaa hahmottua. 


Niinan ohjeessahan väreinä on käytetty mustaa ja malkoista (valkoinen taustana) mutta halusin hieman enemmän väriä noihin. Siispä minulla on taustana Nallen Taika punasävyisenä ja torni saa olla talvisen valkoinen. Kyllähän se Eiffeltorni on milloin minkäkin värinen kun valaistaan eri tilaisuuksiin. Löysin siitä jopa kuvan, jossa on vitivalkoinen. 


Tällä hetkellä kyllä nuo, jo valmiit kukat, varressa ovat kauniimpia, mutta odotan innolla, että se torni tuohon pikkuhiljaa muodostuu tunnistettavaan muotoon. 

Jospa tämä koronaväsymys jossakin vaiheessa antaa periksi, pääsen ehkä jopa tekemään noita sukkia. Jospa olisivat jouluksi valmiina!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...